Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Kłobucka 14 (W135)
(1)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(1)
Kłobucka 14 (BD37)
(3)
Autor
Błażejczyk, Michał
(2)
Gracz, Dominika (1993- )
(2)
Kaja, Damian
(2)
Lichtblau, Krzysztof (1989- )
(2)
Możdżeń, Hubert (1989- )
(2)
Pepłowski, Konrad (1991- )
(2)
Szwabowicz, Mirosław (1983- )
(2)
Traczyk, Michał
(2)
Traczyk, Michał (1977- )
(2)
Czaja, Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Cyberkultura
(1)
Formy autobiograficzne
(1)
Image
(1)
Kultura masowa
(1)
Literatura
(1)
Gatunek
Powieść graficzna
(3)
Czasopismo kulturalne
(2)
Komiks
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Wykłady Poznańskiej Dyskusyjnej Akademii Komiksu ; t. 2)
Tak jak opowieści obrazkowe cechuje mnogość strategii autorskich (o czym zaświadcza otwierający książkę artykuł Tomasza Pstrągowskiego), tak zgromadzone tu teksty są dowodem na zróżnicowanie refleksji komiksoznawczej. Są w tej książce analizy poświęcone zarówno grupom utworów oscylujących wokół wspólnego problemu (boleśnie doświadczana cielesność w komiksie kobiecym u Kingi Kuczyńskiej, opisana przez Michała Traczyka ewolucja myśli twórczej w pracach Szawła Płóciennika), jak i rozprawy skupione na pojedynczych dziełach: zmaganiu z życiem i śmiercią rodziców w Porozmawiajmy o czymś przyjemniejszym Roz Chast (Izolda Kiec), szczegółowej analizie samotności w Samotniku Christophe'a Chaboutgo (Marek Kaźmierczak), egzystencjalnej refleksji nad kondycją człowieka i artysty w albumie Venezia Jir Taniguchiego (Rafał Szczerbakiewicz) oraz sporze o wartości nadrzędne w zderzeniu mikro- i makrohistorii na przykładzie Story of Dina Gottliebova-Babbitt Rafaela Medoffa, Neala Adamsa oraz Joego Kuberta (Rafał Wójcik).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Na okładce ISSN: 1733-3008.
Miejsce wydania za bazą NUKAT.
Opis według okładki.
"Relacje tekstu i obrazu to domena teorii komiksu, budowanej przez długie lata i utrwalanej na przyzwyczajeniach i upodobaniach. Składanej mozolnie z dostępnych elementów, które od czasu do czasu ktoś postanawia poprzestawiać, a nawet zwyczajnie rozsypać. Niniejszy numer należy do takich „łobuzów”. Zaczynamy od tekstu Harry’ego Morgana, który udowadnia, że komiks wcale nie jest taki wyjątkowy, jak nam się dotąd wydawało i że nie jest mu aż tak daleko do ilustrowanych powieści z XIX wieku. Tomasz Żaglewski poświęca teksty Bartowi Beaty’emu, postulującemu skupienie na komiksowej pulpie (to w końcu najbardziej poczytne seriale komiksowe wypełniają codzienność pomiędzy pojawiającymi się z rzadka arcydziełami), oraz Nickowi Sousanisowi, autorowi pierwszej rozprawy naukowej w formie komiksu (pierwszej! McCloud nie jest badaczem!). Artur Wabik przepytuje wciąż patrzącego w przyszłość Scotta McClouda (cieszy nas ten powrót – po siedmiu latach – na łamy „Zeszytów Komiksowych”). Przy okazji można poczytać o polskim przekładzie Zrozumieć komiks i przekonać się, dlaczego lektura tej pracy wcale nie jest oczywista. Do tego trochę różności – Adam Rusek odsłania kolejny fragment mało znanej historii polskiego komiksu, Jacek Frąś pisze o podobieństwach komiksu i piosenki, Radosław Pisula przygląda się Wiedźminowi, a Tomasz Żaglewski (we fragmencie wyjętym z jego książki szykowanej przez PWN) – filmom superbohaterskim. A co u nas? Zmiany, zmiany, zmiany. Głęboko wierzymy, że na lepsze. Nadszedł czas, by redakcja magazynu powiększyła się, i to znacznie. Mamy nadzieję, że nie tylko my to odczujemy. Życzymy miłej lektury, Michał Błażejczyk i Michał Traczyk"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-91 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce ISSN: 1733-3008.
Miejsce wydania za bazą NUKAT.
Opis według okładki.
"Ponad dwadzieścia lat temu w sieci pojawiły się pierwsze komiksy dostępne tylko za pośrednictwem Internetu. Wiele się od tamtego momentu zmieniło: przekształceniu uległa sama sieć, jej użytkownicy i publikowane w niej treści. Dotyczy to również komiksów, ich twórców i odbiorców. Pochylimy się więc nad ekranami naszych komputerów, tabletów i smartfonów i sprawdzimy, jak rozwijał i nadal rozwija się webkomiks. Kim są jego twórcy, a kim czytelnicy i gdzie też właściwie możemy ich spotkać. Ale myli się ten, kto uważa, że interesuje nas jedynie komiks stricte sieciowy. Chcemy poszukać odpowiedzi na różne pytania: o wpływ sieci na tradycyjne, papierowe wydawnictwa oraz możliwości wykorzystania na papierze zdobyczy sieci; o to, w którym miejscu obie te formy publikacji – analogowa i cyfrowa – spotykają się, przecinają; czy są one dla siebie oparciem i uzupełnieniem, czy też stają w szranki o uwagę odbiorcy; a może w ogóle trafiają do zupełnie różnych osób?[...]" Michał Błażejczyk, Michał Traczyk i zespół redakcyjny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-91 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady Poznańskiej Dyskusyjnej Akademii Komiksu ; t. 1)
Trudno sobie wyobrazić pisanie o komiksie bez dostrzeżenia w jakimś, choćby nikłym stopniu także najważniejszej, bo najbardziej widocznej komiksowej warstwy – ułożonych sekwencyjnie obrazków z ich bogactwem, różnorodnością przedstawień i całą gamą niuansów odsłaniających się stopniowo, wprost proporcjonalnie do lekturowych doświadczeń czytelników. Przed autorami został postawiony problem (bardzo ogólnie zarysowany) do pokonania – zmierzyć się z opisem, analizą, interpretacją skupioną na rysunku, na jego roli w kształtowaniu komiksowego przekazu. Chcieliśmy sprawdzić, w jaki sposób podejdą do tej kwestii przedstawiciele różnych środowisk naukowych, różnych dyscyplin, cechujący się często bardzo odmiennymi czytelniczymi upodobaniami. I w końcu – zmuszeni do podjęcia próby pokonania (rzeczywistych? urojonych?) ograniczeń, zwłaszcza tych wynikających z wykształcenia (studiowanie różnych kierunków to nie tylko inne przedmioty, lektury, metodologie, ale przede wszystkim odmienne sposoby myślenia, patrzenia na otaczającą rzeczywistość, w tym także na kulturę i sztukę).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82.0 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej